marți, 11 mai 2010

Prima mea supa de gulii

Faceam cumparaturile de rigoare intr-o sambata dimineata in piata (pentru ca au aparut legumele de Romania) si consortul meu a vazut gulii pe o taraba si m-a rugat...nu prea mult:D sa-i fac supa de gulii cum ii face mama lui. Zis si facut. Am achizitionat guliile, m-am documentat pe net putin, apoi am sunat la Timisoara sa intrebam de reteta, si m-am apucat de treaba.
Spre surprinderea mea a fost foarte simpla de facut aceasta supa!!!
Reteta nu a fost nici una luata de pe internet nici cea din Timisoara, ci o combinatie in stilul meu caracteristic.

Pentru o oala de 4 litrii de supa aveti nevoie de 3 gulii potrivite ca marime, 2 morcovi, o ceapa maricica si alte legume ce va fac cu ochiul pe taraba in piata :D, un cub de unt pentru calirea legumelor, 100 mL de smantana, 2 galbenusuri si o legatura de patrunjel de preferinta proaspat recoltat de pe plantatia fiecaruia:)).

Se curata guliile de coaja si eventual de partea lemnoasa daca sunt mai batrane si se calesc in unt. Intre timp se curata morcovii si ceapa se taie in forma dorita si preferata de fiecare si se calesc mai departe dupa care se adauga apa pana se subtiaza supa. Se fierb 20 de minute la foc mic si se potrivesc de sare si piper. Intr-un castron se bate smantana cu galbenusurile de ou si se adauga zeama de supa peste pana se incalzeste amestecul si se rastoarna in oala. E bine ca focul sa fie oprit in momentul in care se efectueaza aceasta operatie. Se presara deasupra patrunjelul proaspat tocat si se seveste.

Pofta buna!!!:D

Niciun comentariu: