vineri, 12 martie 2010

Adana Kebab

V-am povestit ultima oara ca am facut un tip de kebab ce l-am testat in vacanta din Turcia si ca il voi repeta cat de curand. Ei bine l-am repetat, am facut mai multe poze si va impartasesc si reteta, care am gasit-o pe internet si va voi spune si ce modificari am facut eu...oricum kebabul a avut aceeasi savoare ca cea din Turcia.

Pentru kebap aveti nevoie:
- 500 de grame carne de vitel
- 100 de grame grasime de miel de la coada (eu am folosit 400 de grame carne de oaie cu foarte putina grasime)
- 1 lingura de pasta de ardei capia sau un ardei capia tocat foarte marunt cu mixerul (eu am pus o lingura de bulion amestecata cu pasta de ardei capia facuta in casa)
- 1 legatura de patrunjel verde taiat cat de marunt puteti
- 1/2 lingurita piper rosu macinat
- sare dupa gust

Se toaca carnea marunt si se amesteca celelalte ingrediente cu mana. Pentru un gust mai bun se lasa amestecul de pe o zi pe alta inainte de preparare. Se da forma dreptunghiulara si se gatesc pe grill (eu le-am copt pe un gratar de aragaz).

Am servit langa un pilaf turcesc, preparat in felul urmator.

Am luat o cana de orez pe care l-am calit in putin ulei timp de 3 minute, dupa care am adaugat 2 linguri de bulion si am amestecat pana s-a mai prajit orezul putin in bulion. Am adaugat 3 cani de apa si am lasat sa fiarba pentru aproximativ 20 de minute dupa care l-am asezonat cu sare, fulgi de paprika, si busuioc (cantitatea de apa depinde de tipul de orez pe care il aveti).
Legume la gratar...ceapa, ardei capia galbeni, ardei iuti si rosii....
Si nu in ultimul rand pide...o paine turceasca ce se aseamana cu o lipie, deoarece se umfla cand este coapta si formeaza un gol la mijloc.
Pentru painea pide am folosit:
- 3 cani de faina
- 1 si 1/2 cani apa la temperatura camerei
- 1 lingurita de sare
- 2 linguri ulei de masline
- 1 lingura de miere sau zahar
- 2 lingurite drojdie umeda (cam jumatate de cub)

Se freaca drojdia cu mierea/ zaharul pana se lichefiaza, se adauga apa in care s-a dizolvat sarea, uleiul de masline si faina. Eu nu am masurat cantitatea de faina, pentru ca fac aluatul la ochi si adaug faina pana cand se dezlipeste frumos de pe mana. Se lasa la crescut 1 ora sau pana isi dubleaza volumul iar apoi se imparte in 8-10 bucati (in functie de marimea care doriti sa o obtineti) si intindeti foi subtiri din bucatile de aluat pe care le coaceti in jur de 6-8 minute in cuptor intorcandu-le la jumatatea timpului pe cealalta parte. La puteti coace si pe tigaie direct pe foc sau pe plita dar nu mai ies asa de fragede.

Acesta este rezultatul.
Astept impresii de la cei ce au mancat aceasta delicioasa mancare turceasca. Sper ca v-am facut pofta si spor la gatit;).

5 comentarii:

Unknown spunea...

Bun de te lingi pe degete :). Yummy!!!

Péter Illés spunea...

LOOKS GOOOOOOOD :-)

you made me hungry

Simona spunea...

Multumesc. poate facem cand ajungem in Timisoara;)

marius1008 spunea...

...mancarea a aratat foarte bine si a fost si foarte buna... sarumana pentru masa :)
...la fel ca in Turcia exceptand peisajul de vis :))

Simona spunea...

Ma bucur ca ti-a pplacut. peisajul din pacate nu aveam cum sa-l reproduc, acolo trebuia sa intre in joc imaginatia ta. Poate o sa avem ocazia sa mai vedem peisajul de vis. Cine stie...